Friday, November 22, 2013

Anak Selangor berbicara mengenai Kelantan... Bacalah Sekejap...

:: PERKONGSIAN ::





Nama aku Fareez. Anak jati Selangor,lahir & membesar di Selangor, tiada sedara mara asal Kelantan. Dari sekolah aku pelik kenapa ada budaya 'org Kelantan ni bla bla bla' selalu yg buruk2 Kelantan kena. 


2008, aku dapat tawaran ke matrikulasi. Dua daripada tiga roomate org Kelantan. Mereka sgt baik, malah selalu bantu dlm study. Walaupun ada bahasa Kelantan yg mereka borakkan aku tak faham, mereka bgtau aku apa maksudnya. Aku pernah ikut mereka balik Kelantan, aku tak nampak keburukan Kelantan macam apa yg media paparkan. 

2009, aku sambung degree,pun dapat org Kelantan..tiada masalah dlm pergaulan kami. Kalau nak kata Kelantan pengotor, ada je org2 negeri lain yg sama. Sekarang aku dah 23 tahun, aku sedar..sebenarnya media arus perdana lah punca kenapa ramai org luar memandang rendah kepada rakyat Kelantan. Tambah pula, Kelantan dipimpin pembangkang..semua yg ada di Kelantan nampak buruk. Yg tak pernah bergaul dgn org Kelantan boleh tiba2 tak suka Kelantan, tu yg aku x faham. 

Kalau admin nak siarkan mesej saya di wall pun xpe, sebab saya geram lihat org2 luar yg sgt mudah menilai mengikut negeri. Sekian - bukan org Kelantan tp I LOVE KELANTAN

#respect Fareez (anak jati selangor)







0 komen di tinggalkan...: